איך נדע להתאים את קהל היעד שלנו לרשתות החברתיות המתאימות?

בואו נדבר על קהל יעד- הלקוח הפוטנציאלי לפרסום שלנו. בעזרת הגדרה נכונה ומדויקת של קהל היעד אליו העסק או החברה פונה, נוכל להגדיל את הרלוונטיות של הפרסום, להגיע ללידים אפקטיביים יותר ולהגיע ליותר לקוחות.

מאז ומתמיד, אחד מהדברים ההכרחיים לעשות לפני פרסום כדי שהקמפיין השיווקי שלנו יצליח הוא הגדרת קהל היעד שלנו ויותר מזה- הגדרת הפלטפורמות השיווקיות בהן הלקוח הפוטנציאלי נמצא. אם לא נכיר ונגדיר את הפלטפורמות השיווקיות, שכיום יודעות לספר המון על התנהגות הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אנחנו בעצם מנחשים מי צריך את המוצר/ שירות שלנו, ומבזבזים זמן וכסף רב על פנייה לקהל יעד לא רלוונטי, או בפלטפורמות לא מתאימות.

כיום, הרשתות החברתיות הן השחקן המשמעותי שנמצא במגרש ואסור לנו להתעלם ממנו. אבל האם עלינו להיות נוכחים בכל הרשתות החברתיות? האם זה נכון לנו להשקיע ולהופיע בכל רשת חברתית? לא!

מאוד חשוב לנו כמפרסמים, בעלי עסקים, אנשי שיווק ובכלל, להכיר את הרשתות החברתיות, הטרנדים והנושאים הבולטים והמדוברים ביותר. אבל לא פחות חשוב להיות נוכחים בהן לטובת מיקוד ודיוק הפלטפורמות בהן נמצא קהל היעד שלנו. באמצעות דפדוף של כמה דקות בחשבונות פייסבוק/ אינסטגרם/ לינקדין/ טיקטוק ועוד, נוכל ללמוד על הנושאים הבולטים והמדוברים ביותר, ללמוד מי צורך אותם- מי העוקבים של התוכן, מי המגיבים של התוכן. בנוסף חשוב לעקוב אחרי מובילי דעת קהל או בשפה העממית "אושיות רשת" בתחומים הרלוונטים לעסק, המוצר או השירות שלנו.

איך נמצא ונגלה אותם? הרשתות החברתיות לימדו אותנו המשתמשים ליצור קיצורי דרך שיובילו לתוכן שלנו. בין אם זה השם של התחום בפרטי המשתמש בכל אחת מהפלטפורמות, שימוש בהאשטגים, מיקום ועוד. מספיק שנערוך חיפוש ברשת החברתית הרלוונטית אחר נושא/תחום הרלוונטי לפרסום שלנו- אנחנו נוכל למצוא מאוד משתמשים רלוונטיים עבורנו, שנוכל לעקוב אחר התוכן שלהם וללמוד ממנו על קהל היעד שלנו.

אנחנו שומעים הרבה טענות כמו "אבל אני מהדור הישן/ אני לא מתחברת לרשתות החברתיות/ לא מוצאת את עצמי שם" וזה הכי מובן! הטיפ שלנו- תמצאו את מה שכן מעניין שם. לא חייב להיות מבינים גדולים. מספיק לתפקד כ"משתמש משוטט" כשהמטרה היא ברורה- להכיר, ללמוד ולדייק את קהל היעד שלנו ואת הרשתות החברתיות בהן הוא פעיל. מבטיחים לכם שעל הדרך תוכלו לשאוב השראה לעסק/ שירות או למוצר שלכם.

אז אחרי שלמדנו את הרשתות החברתיות ודייקנו את הרשתות החברתיות בהן הקהל שלנו מבלה את רוב הזמן שלו, נוכל להחליט איפה נרצה לפרסם ומהי הפלטפורמה הנכונה. הדרך השנייה היא להתנהל במעין "קרב יריות" ולהשתמש בכל פלטפורמה כי "משהו בטוח יפגע ויביא לנו לקוחות". אבל ברגע שהזמן שלנו הופך להיות מצרך כל-כך נדיר והעלויות הולכות וגדלות, המיקוד הוא קריטי והכרחי. לא כל פלטפורמה שיווקית או רשת חברתית היא המדויקת עבורכם ועבור העסק שלכם.

טיפ אחרון וסיימנו! לעולם אל תסיקו מסקנות שנראות ברורות מאליהן. לדוגמא, טיק טוק מצטיירת כרשת חברתית לילדים ונוער בלבד. תתפלאו לדעת, שגם הדור הבוגר יותר נמצא שם! אפילו סבא וסבתא! תקדישו שעה ביום- ללמידת הרשתות החברתיות והקהל שלנו- מבטיחים שזה ייתן אפקט והשפעה מדהימה על מיקוד קהל היעד, לידיים איכותיים יותר ופרסום מוצלח.

לטיפים נוספים ומיתוג באנימציה לעסק שלכם- השאירו לנו פרטים!