ארבעת השלבים ליצירת קורס דיגיטלי מוצלח באנימציה

לבנות קורס דיגיטלי הוא דבר שיכול להיות פשוט או מורכב – הכל תלוי בהכנה נכונה של הקורס לפני שיוצאים לדרך. אם זה הקורס הראשון שלכם או ואתם עושים הכל לבד חשוב עוד יותר לבנות את זה בצורה נכונה שלא תגזול לכם סתם זמן יקר. 

אתם בטח חושבים למה כדאי לייצר קורס דיגיטלי באנימציה ולא בוידאו. ישנן כמה סיבות לכך. אחת הסיבות היא שאנשים היום מאבדים תשומת לב בקלות ולכן לייצר קורס דיגיטלי שאתם או מישהו מטעמכם מעבירים בוידאו יכול להיות זול יותר מאנימציה אך פחות אפקטיבי בשביל לתפוס את תשומת הלב המלאה של הלקוחות שצופים בקורס. סיבה נוספת היא שקורס דיגיטלי באנימציה יכול להמחיש בצורה ויזואלית מדויקת כל מה שתרצו להסביר או להעביר לצופים. לעומת זאת בוידאו תוכלו להסביר תהליך מסוים אבל לא להמחיש אותו בצורה ויזואלית אידיאלית. בנוסף, לייצר קורס דיגיטלי באנימציה מייצר חיבור או רגש בצפייה ויכול להעביר את הדברים שאתם רוצים בצורה פשוטה להבנה וקלילה יותר ולשמור את הצופים איתכם כל הזמן בהבנה והסכמה עם מה שרואים. 

אז מהם ארבעת הדרכים ליצירת קורס דיגיטלי מוצלח באנימציה ?

  1. גיבוש הרעיון ליצירת קורס דיגיטלי באנימציה – השלב הראשון הוא הרעיון שיש לכם לבניית הקורס והבנת ההשקעה הנדרשת ביצירת קורס דיגיטלי באנימציה. ברעיון תתפרעו כי ניתן לעשות כל מה שתרצו באנימציה. היתרון בקורסים דיגיטלים הוא שהם יכולים להפוך אתכם למומחים בתחום, גם עבור התלמידים בקורס אבל גם עבור עוקבים אחרי הפעילות שלכם. אחרי שהגעתם להחלטה צריך לכתוב את הנושאים של הקורס במחשב תוך הבנת קהל היעד שאליו אתם פונים.
  1. סקר שוק לקהל יעד רלוונטי להכנת תכנים מדויקים – צריך להבין מה קהל היעד שלכם באמת צריך בתחום שלכם בשביל לדעת מה להעביר לו מתוך רשימת התכנים שהכנתם.  
  1. כתיבת התוכן לסרטוני הקורס – יש להכין נושאים עם פרקים, כותרות ותכנים מדויקים שיועברו בקורס כולו. כאן צריך לכתוב מה יהיה התוכן המדויק ובנוסף לרשום תיאור קצר לכל פרק מה תרצו שיוצג באנימציה לצד התוכן . פה תוכלו לתאר כל מה שעולה לדמיון שלכם ולתת לזה במה כי סביר להניח שכמעט הכל יהיה אפשרי ויהיה מקורי להצגת התכנים שלהם. 
  1. ביצוע הקורס עצמו באנימציה – כאן תעבירו את התכנים והתיאורים לאנימציה שהכנתם לאנשי מקצוע להמשיך את העבודה. במקביל להכנת העיצובים עבור האנימציה אתם תקליטו את הקול שלכם או קולות קריינים לדיבוב דמויות מיוחדים שייבחרו בשביל להעביר את הסרטונים בצורה אידיאלית. חוויית הצפייה בסרטונים קשורה לקול או הקולות שמלווים אותה. לפעמים הבדל בין סרטון שנעים לנו לשמוע לכזה שפחות, לא תלוי באיכות הסרטון אלא באיכות הקול עצמו.  איכות הקלטת הקול מתחילה במיקרופון טוב, אפשר לעשות את זה גם באולפן הקלטות ביתי.

אחרי שהסרטונים מוכנים יש לעלות את הכל לאחת ממערכות הקורסים הדיגיטליים – כדי שיהיה לכם קורס אתם צריכים למצוא מערכת שתאפשר לכם להעלות את התכנים בצורה מסודרת שאליה נרשמים וללמוד דרכה. ניתן לעשות זאת בהמון אופציות והמומלצים זה מערכת קורסים על אתר וורדפרס – תוכלו להוסיף תוסף של  מערכת קורסים בתוך האתר או מערכות קורסים חיצוניות – יש מגוון גדול של מערכות לניהול קורסים דיגיטלים, חלקן ישראליות חלקן בינלאומיות. מערכת הקורסים הכי פופולארית היא Schooler של רב-מסר בגלל המחיר החודשי הזול של בין 100-200 שח וקלות בניית הקורס והחיבור לסליקה.