כיצד מגיעים לעשרות אלפי לקוחות עם הסרטון שלך

סרטונים הם כלי השיווק החזק ביותר להגדלת הסיכוי למכור יותר, לחשיפה גבוהה יותר בדיגיטל ולכמות גדולה יותר של קהל פוטנציאלי. סביר להניח שאתם כבר מבינים את זה, אבל לא באמת הבנתם איך נותנים חשיפה אידיאלית לסרטון שלכם ואיך מגיעים איתו לעשרות אלפי אנשים ומביאים ממנו קהל רלוונטי לחברה. 

בפרסום ממומן – בין אם בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב או בפלטפורמה אחרת – כדאי מאוד שתחשבו איך אפשר להגיע לכמה שיותר קהל בכל פלטפורמה בדרך שלה. 

הסרטון שלכם עוזר לא רק לתפוס את תשומת לב הגולשים, אלא גם עוזר לכם לגרום לגולשים באמת להקשיב למסר שלכם, להתחבר אליכם ולבצע איתכם אינטראקציה – כמו כניסה לאתר, השארת פרטים או רכישה מהחנות שלכם. מחקרים בתחום השיווק בדיגיטל מוכיחים כי סרטונים מביאים לפחות פי 3 יותר חשיפות והנעה לפעולה על סרטון מאשר פרסומות אחרות כגון מודעת תמונה או תוכן.

אז איך עושים את זה בכל פלטפורמה? 

בגוגל ויוטיוב תוכלו לא רק לייעל בקלות את ביצועי הפרסום הממומן שלכם בדיגיטל, אלא תוכלו גם לשפר באמצעותם את ביצועי הקידום האורגני של האתר שלכם. כלומר, באמצעות הטמעת סרטונים בעמודי האתר שלכם תוכלו לקדם את הדירוג של אותם עמודים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

איך זה קורה?

  • הארכת זמן השהייה בעמודי האתר – גוגל סורקת את האתר שלכם מדי כמה ימים ובודקת את זמני השהייה בעמודי האתר שלכם. זמן השהייה הוא אחד הפרמטרים שמשפיעים ביותר על הקידום האורגני של עמודי האתר שלכם בתוצאות האורגניות בחיפוש. מכיוון שגולשים רבים מעדיפים לצפות בסרטוני וידיאו, במיוחד אם מדובר בסרטוני אנימציה מעניינים, זמני השהייה בעמודי האתר בהם הטמעתם וידיאו יהיו גבוהים יותר.
  • נוכחות סרטונים בדף – קודם כל, גוגל מאוד מעודדת נוכחות של סרטונים שמוטמעים בעמודים של אתרי אינטרנט והיא מקדמת עמודים אלו גבוה יותר בחיפוש.  אם בעמודי האתר שלכם מוטמע סרטון לעסק שנשאב מתוך יוטיוב עצמה – זה תורם עוד יותר לקידום האורגני של אותם עמודים בגוגל. בנוסף, העמוד גם יבלוט יותר בתוצאות החיפוש, כי חוץ מהטקסט הרגיל תוצג גם תמונת הסרטון מיוטיוב בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • תגיות – הוסיפו תגיות המתארות את הסרטון – מילות מפתח עיקריות שמתארות את התחום. התגיות עוזרות להיכנס לרשימת הסרטונים המומלצים בצד – בדקו אילו סרטונים עולים בתחום שלכם בהמלצות, והוסיפו את אותן תגיות גם אצלכם.
  • ריגול אחר מתחרים  – חפשו את הביטויים הרלוונטיים לכם, בדקו אילו תוצאות מוצגות לכם והיכנסו לכל סרטון כדי לבדוק כיצד הוא בנוי: האם הכותרת מעניינת ומכילה מילות המפתח? האם התיאור מפורט? מה כתוב בתגיות בתחתית הסרטון?

בפייסבוק ואינסטגרם – הרשתות החברתיות המובילות בעולם, מקדמות מאוד סרטונים שמועלים על ידי המשתמשים. הסרטונים הללו מעלים את זמן השימוש של הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם וזה אינטרס מובהק של הפלטפורמות – להשאיר את הגולשים אצלם. פייסבוק לא אוהב שמוציאים את הגולשים החוצה, אז מומלץ פשוט להעלות את הסרטון מחדש גם בפייסבוק. זה ישפר את נראות המותג שלכם בפייסבוק.  רימרקטינג (שיווק מחדש) – קמפיין בפייסבוק ובגוגל עבור מי שכבר צפה בסרטונים שלכם ולא בהכרח ביצע הנעה לפעולה כלשהי. כך המותג מקבל חשיפה נוספת באופן תמידי, שתסייע לגולשים שעדיין לא ביצעו רכישה או לא השאירו ליד לעשות זאת אח"כ כאשר הפרסום ירדוף אחריהם כל הזמן ובכל מקום.

בדיוור אלקטרוני – הפצת הסרטונים ברשימות התפוצה בדיוור שלכם – השתמשו ברשימת מאשרי הדיוור כדי לקדם את הסרטונים. ככל שתשתמשו בכמה שיותר פלטפורמות לקידום הסרטונים כך יותר אנשים ייחשפו לסרטונים ותגיעו בסופו של דבר לאלפי צפיות, חשיפות ומשם גם הנעות לפעולה עם החברה שלכם.