כיצד מיתוג שגוי יפיל לך את המכירות

כדי לייצר נראות טובה בדיגיטל ולשמור על התדמית שהיית רוצה לחברה שלך  – חשוב שתדע איך לעשות מיתוג בצורה נכונה ומה לא כדאי לעשות במיתוג שלא יפיל לך את המכירות! 

אין היום כמעט חברה שלא משקיעה במיתוג וביצירת תדמית עסקית שתגרום ללקוחות להיקשר רגשית ולרצות לצרוך את המוצרים או השירותים של החברה. גם אנחנו בוחרים בעסקים שממותגים בצורה שמושכת אותנו. הבעיה עם מיתוג עסקי, היא שקל מאוד לטעות. אתר מיושן שנבנה לפני 5 שנים או יותר וכבר לא משרת אותנו בצורה אידיאלית מבחינה נראות. זה יכול להיות סלוגן יבש שעבד לפני שנים ועכשיו כבר לא תופס או חרוש מדי ע"י מתחרים, צבעים שלא מתאימים לערכים של המותג או לתחום שבו אנחנו עוסקים וגם אסטרטגיה שיווקית שלא מתוכננת למטרות שלכם או שבכלל לא נוצרה אסטרטגיה חדשה כבר המון זמן בחברה ועובדים על דברים ישנים ולא רלוונטים להיום. 

כמה טעויות נפוצות 

1. לא משקיעים בהמשכיות הנראות הכללית בדיגיטל – המוח שלנו זוכר דברים ויזואלים, לכן חשוב שנייצר כל הזמן מיתוג זכיר ברשתות ע"י העלאת פוסטים מעניינים עם צבעוניות שחוזרת על עצמה, סרטונים שמספרים את המותג שלנו ועוד. 

2. לא משקיעים בבניית אסטרטגיית תוכן – לפני שרצים ישר לבניית קמפיינים ממומנים או מתחילים בעיצוב תמונות יש להכין תוכן מה אנחנו רוצים להעביר, מי הקהל שלנו, מה אנחנו רוצים להעביר לו. בשביל מיתוג נכון, חייבים אסטרטגיית תוכן ברורה ומסודרת שלפיה עובדים לטווח ארוך, עם מטרות מוגדרות וצעדים שיביאו אתכם להשגת המטרות. האסטרטגיה הזו צריכה לכלול מה התוכן שיעבור בכל פלטפורמה כדי שתוכלו לקדם בכמה שיותר מקומות ולהעביר את המיתוג בצורה רוחבית.

3. מייצרים שפת מותג חובבנית ולא אחידה – יצירת תדמית זה תהליך שנבנה עם הרבה מחשבה ובהדרגה ודורש עקביות לטווח ארוך. צריך לבנות למותג שפה שתהיה בעצם הזהות שלו. זה אומר לבחור צבעים מתאימים, סגנון כתיבה נכון למסרים שרוצים להעביר, ערכים מובילים, שיהיו עקביים לכל אורך הפרסומות שלכם. אם גולש יראה קמפיין שלכם בכל פלטפורמה, הוא מיד ידע שהוא מכיר את המותג שלכם וראה אותו בעבר. 

4. לא יוצרים תוכן בעל ערך – חשוב לייצר תוכן מעניין שנותן ערך אמיתי לקהל העוקבים שלכם. אם העסק שלכם לא מייצר תוכן, אין לכם סיכוי למתג אותו בצורה האופטימלית. אתם צריכים ליצור תוכן בעל ערך שמעניין את קהל היעד, תוכן שיגרום להם לעקוב ברשתות וגם לצרוך את השירותים או המוצרים שלכם. תוכן זה לא רק פוסטים בפייסבוק, זה גם סרטוני מידע וטיפים לטיקטוק, יצירת מדריכים מידע שונים באינסטגרם, סדרת סרטונים בהמשכים בערוץ יוטיוב, מידע מקצועי בלינקדאין ועוד. בעזרת התוכן, תישארו בתודעה של קהל היעד ותייצרו תדמית אמינה שפועלת ועובדת כל הזמן.