שיווק או פרסום?

שיווק ופרסום הם מונחים גלובליים הנשמעים באופן תדיר אצל כל בעל עסק. עם זאת, נראה כי לאנשים רבים, כולל בעלי עסקים, ההבדל והשילוב ביניהם לא ברור לחלוטין. נעשה סדר:

שיווק– סך פעולות שמטרתן היא עסקית, הנוגעת לרווחיות העסק ומתנהלת בתוך עולם מוכר של עקרונות אוניברסליים.                                                                פרסום– פעולות שמטרתן היא יצירת מודעות, זכירות וחיבור חיובי למותג או למוצר. לא מתנהלת בתוך העולם העסקי אלא בעולם הרעיוני והקראטיבי.

אז אם הבנו מה ההבדלים בין פרסום ושיווק, נוכל להבין כיצד הם קשורים. למעשה הם שלובים זה בזה בקשר בלתי נפרד. כאשר עסק מוקם עליו להבין עוד בראשיתו כיצד ואיך למכור על מנת להיות רווחי. ביצוע מכלול פעולות אלו- למי, כיצד, איפה ועלויות שייכות לעולם השיווק וניתנות להבנה עוד בתחילה.
כאשר הבנו מי קהל היעד שלנו, נוכל להתחיל לעבוד בתהליך הפרסום, יצירת תוכן מעניין, מיוחד המדגיש את היתרון היחסי של המוצר או השירותים שלנו על פני המתחרים. על כך אמונים אנשי הפרסום.

הסנכרון הוא קריטי כיון שפרסום לא טוב לא יגרום למותג להיות זכיר ובכך יפגע בהגעת היעדים שהציבו מחלקת השיווק. לחילופין יכול להיות רעיון פרסומי טוב שאינו מפורסם בכלים הנכונים ולא מלווה בשיווק נכון הפונה לקהל היעד הרלוונטי.
דבר זה חשוב כפליים כאשר מדובר בעסקים קטנים, כאשר לרוב אותם אנשים אחראים גם על הרעיונות הפרסומיים וגם על התהליך השיווקי. לכן חשוב מאוד להתחיל בתהליך פילוח קהל היעד ומציאת החוזקות של המוצר כבר בהתחלה. שילוב טוב של פרסום ושיווק הוא המפתח להצלחת כל עסק.